+36 70 953-2833 info@ikonaudit.hu

A 2015. évben életbe lépő törvénymódosítások miatt az üzletek már csak korlátozott feltételek teljesülése mellett tarthatnak nyitva vasárnaponként.

 

De hogyan pótoljuk a forgalomkiesést?

Megoldás: ONLINE értékesítés. Webáruházában vásárlói minden nap a nap 24 órájában megtekinthetik és megvásárolhatják termékeit, így a bevételkiesés helyett forgalomnövekedést fog realizálni.

Webáruházat nem csak a már meglévő üzlettel rendelkezőknek, hanem bármely vállalkozónak érdemes indítani.

A webáruház nyitása során érdemes számba venni azokat a teendőket, amelyeket mindenképp el kell végeznie, mielőtt értékesítésbe kezd.

  1. Új tevékenységi kör felvétele: TEÁOR 4791 Csomagküldő, internetes kiskereskedelem.
  2. NAIH adatvédelmi nyilvántartási szám beszerzése.
  3. ÁSZF Általános Szerződési Feltételek készítése a hatályos jogszabályoknak megfelelően. (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól)
  4. A kezdetekben lehetőségünk van bérelni a webáruház rendszert, így nincs kezdeti nagy tőkebefektetés. Erre nagyon jó lehetőségek vannak, már havi pár ezer forintért is bérelhetünk webáruházat. Figyeljünk arra, hogy ingyenes rendszert ne használjunk, mert az azokon lévő reklámok rontják a vásárlók megítélését, csökkentik a bizalmat és kisebb lesz a konverziónk. Ajánlott webáruház rendszer a shoprenter.hu vagy a startuzlet.hu. De készíttethetünk kedvező áron széleskörű tudással rendelkező saját webáruházat is az onlinekampanykeszites.hu oldalon.
  5. A webáruház rendszer kiválasztása során mérlegeljük, hogy szándékunkban áll-e bankkártyás fizetési lehetőséget biztosítani oldalunkon, vagy szeretnénk-e rendszerünket összekötni külső számlázó vagy készletkezelő szoftverrel.
  6. Kérjünk árajánlatokat, majd kössünk szerződést a leginkább megfelelő csomagszállító vállalkozással, akik minden nap felveszik tőlünk és továbbítják a csomagot a címzetteknek, így leveszik az ezzel kapcsolatos terhet a vállunkról.
  7. Készítsünk termékeinkről fényképeket, vagy kérjük el a gyártó, márkaképviselet már elkészített fotóit és kezdhetjük is a termékek feltöltését.

Ezután már csak a megrendelőinket kell várnunk. Persze a látogatók nem fognak rátalálni oldalunkra, ha nem reklámozzuk az oldalt, vagy hívjuk fel a figyelmüket termékünkre, szolgáltatásunkra. Mindenképp alkalmaznunk kell keresőoptimalizálást és fizetett hirdetéseket. Ezeket a költségeket be kell építenünk a termékünk árrésébe.

minositett-aruhaz-150x150

 

Növeljük a vásárlók bizalmát, szerezzünk be erre utaló minősítéseket, illetve adjunk meg minden információt jól látható és könnyen elérhető helyen a termékeinkről, cégünkről, szállítási feltételekről.

Automatizált rendszerekkel hatékonyabban tudjuk működtetni vállalkozásunkat.

Amennyiben webáruháza indításával kapcsolatban kérdése merül fel, keressen bennünket!

Induló vállalkozásoknak INGYENES tanácsadás és további kedvezmények a könyvelési szolgáltatások díjából, amennyiben könyvviteli feladatainak irányításával kapcsolatban elnyerjük bizalmát!

Néhány speciális szabály az e-kereskedelemben:

  • Elektronikus értékesítés esetén minden tranzakciónál kötelező számlát kiállítani, tehát nyugtaadási lehetőség nincs! A számla – amennyiben ehhez a vevő előzetesen hozzájárult – lehet elektronikus számla is, de a termék kiszállításakor valamilyen összesítő dokumentumot mindenképpen mellékelni kell: ez lehet szállítólevél vagy a számla másolata is, illetve papír alapú számlázás esetén maga az eredeti számla.
  • A szállítási díj áfája felveszi a termék áfakulcsát. Vagyis, ha 27% ÁFA terheli termékeinket, akkor a szállítási díjat is, függetlenül attól, hogy esetleg levélpostai küldeményként küldjük és a postaköltségről tárgyi adómentes számlát kapunk. DE, ha az értékesített termék ÁFA kulcsa 5%, akkor a szállítási díj ÁFA kulcsa is 5% lesz, akkor is, ha 27% ÁFA-t tüntet fel a futárszolgálat az általa felénk kiállított számlában. Alanyi adómentesség? Amennyiben alanyi adómentes minőségben végezzük a tevékenységet, a szállítási díjat is 0% ÁFA fogja terhelni, viszont a futár esetleges 27% ÁFA-ját nincs lehetőségünk levonásba helyezni.

A jó könyvelés segíti az üzletet

A könyvelés célja nem csak az adófizetési kötelezettség megállapítása, hanem az üzleti folyamataink nyomon követése, a fejlesztések elősegítése is. Az e-kereskedő eredménye különböző naturális mutatókon alapulnak, mint például a konverzió, az átlagos kosárérték, a vevők (tranzakciók) száma stb. A könyvelést is ennek megfelelően célszerű kialakítani. Ennek eredményeképpen a könyvelésből folyamatosan képet kaphatunk az üzleti adataink alakulásáról, figyelhetjük például, hogy viszonyul egymáshoz a vevők által fizetett szállítási díjból származó összes bevétel, valamint az összes szállítással kapcsolatos költség, továbbá képet kaphatunk az árrés, a készletek és minden fontos üzleti mutató alakulásáról is.

A fentiekből kiderül, a jó könyvelés sokat segíthet a menedzsmentnek, ezért nagyon fontos, hogy már a könyvelő kiválasztásánál legyünk tisztában a fentiekkel. Irodánk tapasztalattal rendelkezik webáruház könyvelésben és üzemeltetésben egyaránt, ezért, ha webshop nyitásban gondolkodik a legjobb helyen jár!

Share This